להקדים תרופה למכה
אם באמת אנחנו רוצים לשמור על הנשים שלנו ועל הבנות שלנו, אל תכניסו הביתה אוייבים שינסו לפגוע בבנות שלכם
האמת, שאני בעצם רוצה לחסוך מכם את שיחת הטלפון אלי. זה הפך כבר לשיחה יומית אחת לפחות בנושא הזה, ואת השיחות הללו בהחלט היה אפשר למנוע. כולם פותחים ומספרים, שהם לא יודעים איך זה קרה להם, אבל העובד שהם הזמינו הביתה/לחנות/למפעל/מסעדה/אולפנה, אותו עובד שהם עובדים איתו מספר שנים ותמיד הוא היה נאמן – דווקא הוא התחיל/הטריד/הציק/ פגע/ בקשר/ יוצא עם הבת/האשה/האמא/העובדת/התלמידה.
ואל תמחקו את המיותר, כי את כל הצירופים האלו – בכל האפשרויות – אנחנו פוגשים כאשר אנו מקבלים שיחות מדי שבוע במוקד החירום של להבה. ותמיד יש בכי ואמירה ש"לא מאמינים", ומדובר על משפחות מכל המגזרים ומכל העדות, ו"איך זה קרה?". ועכשיו הם מצפים שאנחנו נפתור לכולם את הבעיות.
אז מה שאני אומר לכולם: אני אומר לכם, ואת מה שאני אומר בחדרי חדרים אני אומר בריש גלי. ודאי שאנחנו נעשה הכל במסגרת החוק כדי לעזור לכם, ואל תחשבו שאני יכול לעשות משהו נגד החוק, שהרי זה מה שהשר ל'ביטחון פנים' עומר בר לב מייחל שאעשה, שאתן לו סיבה להכניס אותי לכלא. מכל מקום, עדיין ישנם דברים חשובים שאפשר לעשות במסגרת החוק כדי למנוע את ההטרדות והפגיעות. אבל יש דבר אחד, שהוא הבסיס לכל.
חז"ל, בהכירם את המציאות העצובה, אסרו בישולי גויים, והם לא נאסרו משום חשש של מאכל אסור, אלא כדברי הרמב"ם בהלכות מאכלות אסורות : "גזרו עליהן כדי להתרחק מן הגויים עד שלא יתערבו בהן ישראל ויבואו לידי חתנות ואלו הן: אסרו לשתות עמהן… ואסרו לאכול פיתן או בישוליהן ואפילו במקום שאין לחוש לגיעוליהן".
הרי שחז"ל – משום החשש של חתנות – אסרו בישולי גויים. קל וחומר היום, שיש אומה שחלק מהמלחמה שלה בעם ישראל היא על ידי פגיעה בבנות ישראל, בין תקיפה מילולית או פיסית, או ניסיון 'להתחיל' עם יהודיה או להיות בקשר עם יהודיה, שהרי כך פוגעים ביהודים, במיוחד שלאותה הדת הדבר מותר כל עוד לא מדובר בחתונה. כמובן, שכל זה רק לגברים, אבל בת מוסלמית שתעז לצאת עם יהודי – אחת דינה.
לכן, אם אנחנו רוצים להימנע מהפגיעה הגדולה הזאת, עלינו לחזור לראשית הציונות, לעבודה העברית, כאשר אז לא היתה זו עבירה על החוק לדבר על עבודה עברית. אם באמת אנחנו רוצים לשמור על הנשים שלנו ועל הבנות שלנו, אל תכניסו הביתה אוייבים שינסו לפגוע בבנות שלכם. היו זהירים, עם הרבה שמירה ועם הרבה בקרה. נכון, זה יכול לקרות וקורה גם אצל יהודים, נכון – זה ממש לא כל הערבים. אבל אל תקחו סיכון. כאן נכנס גם הגורם הלאומני. אל תהמרו על הביטחון של הנשים והבנות שלכם!
איזהו חכם – הרואה את הנולד. ולצערנו, במקום זה נכונה גם האִמרה, שאין חכם כבעל הנסיון. מספיק נסיון יש לנו עם התופעה הזו. די!
פורסם בעלון השבת "מצב הרוח"