עמו אנוכי בצרה
הם ישבו מולי בוכים וכואבים, לא יודעים כיצד להתמודד עם המכה הקשה שנחתה עליהם.
הבת שלהם, נערה מתבגרת, ילדה טובה ואהובה, ילדה שהיא כל עולמם, הם שכל כך האמינו בה והאמינו לה, עשתה מעשה שלא יעשה. עכשיו בתקופת הקורונה אין בית ספר היא לומדת דרך הפלאפון. הם נתנו לה פלאפון וסמכו עליה, חשבו שהיא לומדת, מדברת עם חברות מהכיתה הם שמחו כל כך שהיא עסוקה, יושבת בבית לא יוצאת, לא מסתובבת בחוץ.
היא כל היום לומדת, אבל אז יום אחד כשהילדה הייתה בחדרה היא שוחחה ברמקול, היא חשבה שאין אף אחד בבית. היא היתה כל כך עסוקה ולא שמעה שאמה נכנסה לבית, הדלת של חדרה היתה מעט פתוחה והאם התקרבה לחדר ואז שמעה עם מי הילדה מדברת ואת תוכן השיחה.
שיחה קבוצתית של הילדה שלהם וחברותיה עם ערבים. שיח רדוד וגס, האם לא האמינה ולא הבינה, מה קרה לבת הצדיקה שלה?
היא נכנסה לחדר והבת שראתה את האם נבהלה וניתקה את השיחה,האם המזועזעת התיישבה ליד הילדה והתחילה לבכות.
היא לא יכלה לשאת את המחשבה, על ההתנהגות של הבת הצדיקה שלה. הבת החלה לבכות היא לא הבינה מה קרה לה ואיך היא התגלגלה למצב הזה, אמא אני מבקשת סליחה אני לא יודעת איך זה קרה, נסחפתי.
האם לא היתה מסוגלת לדבר, היא לקחה את מכשיר הטלפון ויצאה מן החדר, כשהאב הגיע הביתה הוא שמע את הבשורה המרה ונשבר. הוא לא הבין מה קרה לילדה הצדקת שלו, הוא כל כך השקיע בחינוך הילדים, זו התוצאה?! ריבונו של עולם, הניסיון הזה קשה מדי, אך הוא לא ויתר, ישב עם הילדה רצה להבין כיצד זה קרה. הילדה סיפרה שהיא וחברותיה מדברות עד השעות הקטנות של הלילה עם ערבים, הם מעולם לא נפגשו למרות שקיבלו הצעות מגונות. זה התחיל בסקרנות, קושי להגיד לא ולהציב גבול ברור.
ההורים ישבו אצלי ביקשו לדעת כיצד להתמודד עם הקושי ולתת מענה לצרכיה של הילדה. כיצד לפתח שיח פתוח ומיטבי עם הילדה, שיח נוקב מרופד באהבה, על גבולות ועל האמון שנפגע. שיח על הגיל המורכב על מוגנות וכיצד לשמר על קשר בריא ומועיל עם הנערה המתבגרת .
המפגש עם ההורים בשעת צרה מטלטל וצורב בלב. להיות עם ההורים בצרה וכאב ואכזבה מול המציאות הקשה. התפילה של כל הורה "וזכני לגדל בנים ובני בנים חכמים נבונים אוהבי ה' יראי אלוקים" . נראית לפתע כחלום שהתנפץ ונשבר לרסיסים. וצריך כוחות נפש אדירים לאסוף את השברים להתרומם, ולחזור לעמדה של מנהיגות וסמכות הורית.
פורסם בעלון השבת "גילוי דעת".